Monday, April 28, 2008

Fridhemsplan - fulast i stan

Ja hallå hörrni, min bloggfrekvens är väl inte mycket att skryta med det senaste året, men ni är ett gäng tappra själar som tittar in då och då i alla fall. Jag tycker att det är sådär halvkul med bloggar för tillfället och blir mest trött på hur mycket skräp som skrivs, så då avstår jag själv.

Här var det konsert igen och Alf är faktiskt den bäst bevarade hemligheten i musikSverige (eller så lider han av att skriva för smart och att vissa kanske inte gillar skånskan). Konserten bestod uteslutande av låtar som är kanske de vackraste smartaste svenska texterna av alla just nu. Kolla här då!

Nu kör vi en tävling här: Vem är det som filmar Alf med sin mobilkamera på bilden här ovan?

Ledtråd 1: Hon luktade väldigt starkt av Narciso Rodriguez for her.
Ledtråd 2: Hon frågade efter cigaretter, jag hade inte.
Ledtråd 3: Hon gillar tydligen Alf väldigt mycket.

5 comments:

Anonymous said...

Hanna Fahl I guess...

Carreca said...

Nä, det var fel. Det var inte så schyssta ledtrådar, men hon är mycket mer känd än Hanna Fahl

JOHAN said...

Marit Bergman?

Carreca said...

Grattis J du vann. Visserligen var konkurrensen inte knivskarp, men ändå: grattis!

(jag tyckte nog vid fototillfället att det var mer tydligt vem det var, och det var en tillfällighet att hon tog upp sin telefon och började filma när jag skulle ta en sån där bild som jag ondgjort mig så mycket över, trodde nog att artister generellt hatade när publiken gör så, och att hon kanske skulle vara coolare än så på en livekonsert)

JOHAN said...

Åh, en sån skön vinst! Sist jag vann något i den här stilen var 1992 då jag vann en Söndagsöppet-klocka.