Saturday, May 17, 2008

Rocken spelar ingen roll längre

Jag har en ny kostym jag har ett par nya skor (som är lite för små) jag har Mats Sundins frisyr jag har till och med nya strumpor, polacker gräver utanför mitt fönster och jag tar en sån där Alvedoncykel och jag ska åka och sjösätta en båt (inte iförd kostym och nya skor) och det regnar och är kallt och jag läser fantastiska fåordiga välavvägda Torgny Lindgren och min iPod får ibland värsta rycket och slumpar fram låtar i en fantastisk ordningsföljd och en sådan liten tillfällighet kan nu för tiden räcka för att göra mig på gott humör och sen åker jag tillbaks till stan igen och vi går på debaser och sjunger att ibland gör man rätt ibland gör man fel, lev med det. Det är någon form av "jubileum" just idag, det är den vackraste tiden på året, men också den allra allra fulaste tiden på året, jag visslar och behöver inte ens låtsas som att det regnar. Men jag lever med det. Så.

2 comments:

Doris och Rita said...

Maj kommer för en lång tid framöver för mig förknippas med både varma vårkänslor och kall ilska över beslut jag inte kunnat kontrollera. Det är en konstig känsla.

Carreca said...

Så är det. Tog bort min förra kommentar, ska inte smeta ner det mer än tidigare.