Wednesday, August 05, 2009

Trädgården - Så. Jävla. Berlin.

Undrar om det finns någon som gått in på Trädgården under Skanstullsbron utan att utbrista(eller skriva det i sin blogg dagen efter):
"Wow, det här känns jävligt
Berlin/Barcelona/random-stad-som-anses-cool-i-stockholmska-ögon!"

Jag har hört det minst 3 gånger per kväll de gånger jag varit där, och jag har själv utbrustit det. Visst är väl det ganska patetiskt? Alltså, det är nog ett positivt omdöme från den som utbrister det, men jag kommer inte ifrån att jag tycker att det är ganska fånigt lillebrorskomplexfyllt, även om jag förstår varför man ger ett sådant omdöme. Men det känns inte alls särskilt Berlin att de stänger kl. 1, bara får sälja öl och vin, tar 100 kr i inträde och har ljudrestriktioner. Alltså, jag gillar stället, men det blir än en gång så tydligt hur nervös den här stan är när vi reagerar på det viset.

-

Har råkat spräcka displayen på min Iphone, hur och var lagar man det billigast? Det verkar kosta 3000 kr och uppåt beroende på var man gör det, och jag tror inte att min chef är så sugen på att skriva på en sådan faktura. Och jag är ännu mer osugen på att betala 3000 för det.

No comments: