Tuesday, August 12, 2008

these expressions I never give



Helvete och satan vad jag älskar den här låten. Jag har spelat den för folk en jävla massa gånger, på badstränder, runt lägereldar, i nedsuttna soffor, på en studentfest för tio år sen ombord på en ångbåt tillsammans med två kompisar. Det är ju inte en låt som man kanske bör dra fram i en sådan situation, men vi fick en jävla massa hyllningar för det framförandet i alla fall. Och det verkar som att många inte riktigt vetat om att den finns, för jag har fått berätta för folk en jävla massa gånger vad det är för låt.

Och den här sommaren har jag hört den flera gånger på väg hem på söndagar i någon bil, kanske sportradion eller något sånt. Den passar ypperligt för söndagar längs landsvägen. Och nu verkar det vara hippt att tycka om Neil Young och hans krumryggade flanell-framtoning som inte alls korrellerar med hans röst, så jag var bara tvungen att lägga in den här Youtube-videon. Uruppförandet i BBC Studios.

1 comment:

Helen said...

Åh, den är underbar. Och hans röst! Den känns rätt in i hjärtat, varje gång.