Friday, August 29, 2008

Vapenbröder

Ja hallå!

Jag träffade A ikväll av en slump, det var mycket märkligt men ändå på något sätt elektriskt.

Jag lyssnar på Dire Straits, den här låten, kanske det snyggast ljudsatta stycket tv-serie någonsin. West Wing - säsongsavslutning S2. Herregud vilken gåshud man får. Virtanen lyssnar också på gubbstudiomusiker idag. Jag såg honom och Karolina Ramqvist på Tranan igår, mitt i mina köttbullar. Jag ville störa henne och säga att jag tyckte att More Fire var bra, men egentligen var den bara OK, fast ok den gjorde sitt jobb i det sammanhanget. När jag gick hem stod Veronica ForMaggio och rökte utanför juggepizzerian, och hennes snubbe, svennerapparen, satt och väntade på en Vesuvio. Den här stan är så sorglig, vi är värda så mycket mer.

Någon granne har fest, röker två miljarder cigaretter samtidigt som jag vädrar kebablukt och det luktar askkopp här i lägenheten, men det är ok. Linda Rosing står i fönstret mitt emot och röker. Hon gör det ibland, för det bor en bögfrisör där. Jag slog axeln ur led idag igen. Det var ungefär tvåtusende gången.

Tidigt tidigt åker vi liten skärgårdseka med aktersnurra ut på havet och så äter vi kräftor, dricker snaps, badar nakna och sjunger mot septembermånen. Det blir fint. Vi tar med en västerbottenpaj. Hej.

No comments: