Monday, January 05, 2009

2009: Armkrok i Antwerpen

Jamen gott nytt år då! Jag funderar inte så mycket på vad det är för år märker jag. Har ingen aning om vad som hänt vilka år, förutom kanske de största mest omvälvande grejerna. Men 2008 började på en karibisk strand i shorts och slutade på en centraleuropeisk takterass och något slags nyårshångel under raketkrevaderna och champagnekorkarna och de svenska tomteblossen. Viss förnekelse på det nya året, men ja, det är väl så det är med det.

Och om de första dagarna av året definierar resten så kan det nog bli bra det här ändå. Det går ju upp och ner oavsett vilket årtal man skriver och det gångna året, jag vet inte, men det kanske är dags för mer upp nu? 2008 började väl i och för sig fint det med, men blev ett mellanår fyllt av både framgång och besvikelser tror jag så här i efterhand. Det fanns mycket fint men en del fult också. Som livet är.

Armkrok i Antwerpen i lördags och jag köpte nästan ännu en A.P.C.-jacka men konstaterade än en gång att fransmännens axelbredd är lite för snålt tilltagen så den fick bli kvar och en förstulen puss på kinden i maroonrostarens os när ingen annan såg och sen en fin bit kött och Antwerpen är en fin liten arty stad och sen klappa ett luxemburgiskt fullblod trots lite hippofobi och fula men charmiga hundar, sen svenska sällskapsspel och starka drinkar, och igår en av mina absoluta favoritsysselsättningar: att planlöst gå runt i franska mataffärer. Love it. ICA Supermarket känns så erbarmligt fattigt när man kommer hem.

2 comments:

Anonymous said...

å jag vill veta mer om hångel o pussar. gott nytt mellanår!

Carreca said...

nä, det räcker nog så. Men "mellanår"? Det var ju förra som var, jag hoppas det blir större än ett mellanår. Men gott nytt till dig mä.