Tuesday, January 27, 2009

Fashion-tvångstanke

Modebranschens säsongstänk är en högst påtaglig del av den så kallade kvartalsekonomin, och jag har väl skrivit om det ett par gånger. Fördelen är att det åtminstone går över fort. Det krävs variation för att öka försäljning och motverka en långsiktigt hållbar så kallad stil och ibland tar det här kravet på nya trender sig sådana skruvade uttryck att man vill backa ett par steg och bara gapskratta.

Det är då jag får tvångstankar om att påpeka att det där du har på dig ser faktiskt helt sjukt ut. Som nu, när det absolut hetaste en kvinna kan ha på fötterna, ser ut som ett handikapphjälpmedel för personer med snett bäcken, skolios eller anatomiskt kort ben. Jag kan inte lova att jag kommer att kunna hålla mig hela våren ifrån att säga till någon:
"Snygga skor, är de receptbelagda?"

1 comment:

JOHAN said...
This comment has been removed by the author.