Wednesday, January 07, 2009

Irritationsmoment som definierar 2008

Som gratissnikare i Spotify kommer reklamavbrotten in och förstör precis all den magi som uppstår när man snickrat ihop en fulländad spellista som tippar över åt det vemodiga och vackra hållet.

Så här: först kommer till exempel "För sent för Edelweiss", sen kommer till exempel "Famous blue raincoat" sen kommer till exempel "Downbound train" sen kommer till exempel "Maria & jag" och sen
PANG!
kommer då alltså någon överjävligt käck reklamjingel med någon kjempegreit norrman som skriker om billiga flygbiljetter till Norwegian Airlines, eller idolvinnaren som stapplar fram något på svenska (jag trodde att det var en efterbliven människa först, innan jag fattat att han är maltes). Och man skrattar till över hur satans dålig impact de där reklamjinglarna måste ha. Ungefär som om Dressmann annonserade i GQ, eller ett universitet som annonserar i Moore.

Sen kommer till exempel "Fanfanfan" sen kommer till exempel "Hurricane" sen kommer till exempel "Had me a girl" sen kommer till exempel "Land locked blues" och man är nere i stämning igen. Och så börjar det om, med ny reklam. Ja, ni fattar. Man vill ju ha obruten stämning, men man vägrar betala. Ett riktigt icke-problem med andra ord.

Sådana enkla saker kan jag gå och störa mig på. Jag skulle kanske börja lägga upp lite bra spellistor här. Min briljans när det gäller att komponera tematiska spellistor är helt obesegrad.

2 comments:

Skitsur said...

men kan du inte ta och lägga upp den där låtlistan.. snälla?

Carreca said...

jo, det kommer, någon gång i framtiden.