Sunday, March 15, 2009

A&R

Hej barn, nu ska jag berätta en sak ni inte redan visste.

Det är jag som bestämmer vilken artist som ska spela en cover av föregående års vinnare i finalen av Melodifestivalen. Jag trycker ut talangfulla artister i tv-soffan, blandar kvalitet med tacogratäng så att säga. Presenterar bra skit på lättsmält sätt så att folk ska fatta. Så här:

2007: Jag skrev om Tomas Andersson Wij i september 2005 , Christer Björkman mailade mig sen, i augusti 2006, och resten blev som det blev.

2008: Jag skrev om Maia Hirasawa i juni 2006, Christer Björkman mailade mig och frågade om jag fortfarande ville vara rådgivare och sen blev det som det blev.

2009: Jag skrev om Moto Boy i januari 2008. Chrib ringde och sa: give me a name. Sen blev det som det blev.

Ok, jag får femtio tusen av era licenspengar per gång för det här "besväret", så det är kanske lika bra att jag berättar. Och, häng här om ni vill ha lite koll på vem som ska sjunga svenneopera nästa år. Right?

No comments: