Friday, September 23, 2005

TAW

TAW är en väldigt väldigt ful förkortning, men man orkar ju inte skriva Tomas Andersson Wij varje gång man ska skriva Tomas Andersson Wij. Vi var och kollade på Tomas Andersson Wij som spelade gratis och lite i smyg, låtar från sin ännu osläppta skiva på Rival igår.

Jag är such a sucker för män med gitarr. PJ tycker att alla män med gitarr låter likadant, men följde med ändå. För något år sedan överdoserade jag svårt på TAW, och ska man säga något negativt om TAW, så är det att han är lite väl pretentiös och kanske lite enkelspårig med sina 70-talsgula förortsskildringar. Det blev för mycket på en gång förra gången. Men jag kan tipsa om att en av de bästa jullåtar jag hört, "Första snön är vitast" (eventuell titel) som troligtvis ingår på skivan.

My secret crush Anna Ternheim var där och lyssnade också. Crushen grundar sig endast på hennes fantastiska debutskiva "Somebody outside", hon verkar rätt konstig och töntig privat.

Bra torsdagkväll. Septemberljummet och intim stämning och det är faktiskt gott att leva denna höst. Han är snygg på bild, TAW.


NU ska jag strax gå och dricka fredagslöneöl på Berns. Beware.

1 comment:

Andrea said...

TAW rimmar å andra sidan på paw, som är ett väldigt sött ord.