Tuesday, September 27, 2005

Oh well.

Alltså, det är INTE ok att försöka införliva det amerikanska nonsensbegreppet "oh well", på det sätt som Ebba von Sydow försöker göra i sin blogg. Oh well låter ännu mer idiotiskt än att skriva "ja ja" när man inte vet hur man ska fortsätta en mening. Jag blir förbannad varje gång jag läser hennes oh well-ande i brist på andra sätt att avsluta meningar eller koppla ett resonemang till ett annat.

För övrigt släpps Lundells Lazarus imorgon. Det är så sjukt, sen i juli har jag nog lagt närmare 2500:- på skivor, konsertbiljetter och en bok. Sjukt var ordet. Oh well. Ciao!

6 comments:

Anonymous said...

Du bara måste byta typsnitt. Courier är värdo.

Carreca said...

Knappast! Courier är lätt snyggast av de tillgängliga.

Anonymous said...

Men det är som att läsa en riktigt dålig gammal stencil som handlar om något riktigt tråkigt. Jag kanske inte ska kategorisera, men det kan fan bara vara män som gått ekonomisk linje (eller kunde ha gått) som gillar Courier.

Carreca said...

Vad bra att du kategoriserar, där har vi svaret till varför jag ska behålla Courier.

Anonymous said...

skyll dig själv att alla kommer att tycka att du är hur okarismatisk och stiff som helst. jag försöker bara hjälpa till.

Carreca said...

Det är ok med mig om de tycker det. Det är deras förlust, speciellt om det beror på typsnittet.