Monday, January 22, 2007

Allt ska bort

Ibland tänker jag på vad som skulle hända i Sverige om L*nda R*sing skulle känna att hon inte pallade längre, och begick självmord. Fy fan vilken ryslig stämning det skulle bli i landet. Och i det perspektivet så tycker man ju illa om sig själv. Av de miljontals åsikter som finns om henne så kan jag väl knappast tro att det är många som stärker hennes självkänsla. För det är väl det som behövs mest av allt? Eller bara en insikt, att dokusåpor inte automatiskt ger ett livslångt kändisskap som det går att leva på, utan att man tvingas sälja ut mer och mer av sin integritet för varja vecka tills man står med sina inre organ till salu till högstbjudande. En biocheck och en stor cola mot en lever.

Att något faktiskt hände på riktigt skulle liksom skaka ett land som är helt blasé och utmattad av hennes utspel och överord. Peter och vargen och allt det där. Nu kanske det här låter som ett spekulativt inlägg, och det är det kanske också, men tänk bara lite på hur det skulle kunna kännas. Uh, obehagligt.

4 comments:

Formerly known as hooct said...

roligast av allt är väl att du gått och tänkt på det här. om jag slår ihop det med tråk(jaja)jobb, kostym och gourmetmiddag får jag en helt ny bild av världen.

Carreca said...

jamen, man blir ju så översköljd av henne och till slut börjar man ju fundera i andra banor. Det måste ju finnas någon slut på idiotin, och det finns ju snart ingenting mer att ge. Självrespekten är ju utsåld för länge sen. Sen ska väl sägas att jag inte gått och funderat hela helgen egentligen.

egoistiska egon said...

jag tyckte det var lite jobbigt att se 10 minuter av "Du är vad du äter" med Fadde & Linda när jag visste att de liksom inte är ett par längre och att de mår såååå dåligt över det hela. fast det blev ju lite roligt då Fredrik&Filip-Filip sa att tv3 ringt upp honom och frågat om han ville medverka i programmet. jag tror inte att fadde blev uppringd. eller?

deltidsharmonisk said...

Ja men, jo men, jag har ju också tänkt så. Samma med Micke Jackson. Om det händer så kommer man bli blödig när dom visar barnbilder av henne/honom i dokumentären av Linda Nyberg.