Thursday, January 11, 2007

Räddaren i inspirationsnöden

Idag kände jag mig lätt oinspirerad när det kom till matlagning. PJ jobbade hela kvällen och kylen var nästan tom.

ICA:s recepttjänst är ovärderlig när man kört fast. Kolla detta galanta recept!
(alltså jag har nog länkat dit tidigare, men det är ju fantastiskt roligt)

- - -

Dagens konstiga ordkonstruktion: Skatteparadis. Jag har svårt att koppla skatter till paradisbegreppet, även om det handlar om avsaknad av skatt. Noll skatt är inte riktigt tillräckligt för att kalla någonting för paradis.

- - -

Jag har lite svårt att förlika mig med mitt nya arbete, för att det skiljer sig så mycket från vad jag gjorde fram till förra fredagen. Men det är intressant att upptäcka hur folk omvärderar en beroende av vem man ÄR på jobbet.

No comments: