Saturday, October 18, 2008

Typisk grej som jag gillar bara

På taket till ett redskapsskjul i skuggan av Handelshögskolan har någon målat:

they said sit down, I stood up.

Visst älskar man att se sådana detaljer i stan? Street art kanske det kan kallas. Det har funnits där i ganska många år nu och man ser det om man står i Observatorielunden och tittar ut över stan, förutsatt att det inte är några löv på träden.

Jag undrar om det är en takläggare som gillar Springsteen eller om det är en civilekonom som känner sig kvävd av skolan. Jag hoppas på det senare, jag vill tro att det är en passning mot skolan. Jag vill tro att det finns ett större sammanhang som gör att upphovsmannen målat på just det här taket. Det kunde varit jag.

Springsteens uppväxtskildring Growin' up har covrats av massor av olika artister. The Ark till exempel.

No comments: