Thursday, February 15, 2007

Februari ÄR årets tråkigaste månad

Dålig frekvens här för närvarande, men jag har en hel del på jobbet och känner mig i övrigt allmänt februarilåg. Jävla skitmånad utan existensberättigande, takdropp och famtomkyla om vartannat, stenhårda snöhögar och blixthalka. Vet inte om det är månadens fel att jag inte har lust till någonting annat än att gå hem och typ kolla Förkväll och Antikrundan på kvällarna. Jag ligger på soffan och känner mig fysiskt nerdekad och fördärvad av slöheten, men gör inget åt det. Jag föraktar mig själv för att jag inte gör något åt det. Jag tänker att det är februari och att det är därför. Som om det skulle vara en legitim anledning att deka ner sig och bara flyta ut och bli helt oformlig och fläskig? Nä, nåt måste till här. Men dag efter dag ser jag förbi träningskläderna när jag hasar mig till jobbet 13 minuter efter att jag stigit upp.

Har ingen lust att träffa vänner eller hitta på något över huvud taget. Undviker affärer, handlar på nätet och går raka vägen hem istället. Köpte 8 böcker idag. Jag som knappt läser böcker, men de är ju fina att ha sm inredning. Känns som allt jag gör är att planera för saker som ska hända senare, men ingenting händer nu. I helgen ska jag bestämma mig hur ett badrum som jag inte kommer att kunna använda förrän om ett år, ska se ut. Känns som att livet bara går ut på planering för framtiden just nu. Tröttsamt.

Jag ska sälja min lägenhet i vår, och jag kan inte sluta tjata om det, men det tar upp en massa av min tankekraft och spekulation just nu. Det kommer bli en fantastisk affär för mig. Och dagens Riksbanksbesked spelar mig rakt i händerna, då den befarade bostadsbubblan kan få växa hur mycket den vill, vi har redan fått priset på vår lägenhet och accepterat för länge sedan. Nu kan jag stå utan ägd lägenhet i ett år och priset kan inte dra iväg. Drömsits. Jag kan bli tokig av de här tankarna om bostadsspekulation, och jag förstår att det är väldigt spännande att läsa om för läsarna.

Andra saker jag vill göra i vår:

Åka skidor (check bokat), Åka till Italien, Spanien eller kanske Frankrike (inte check), få mycket positiv feedback från högsta cheferna (check), komma på vad man ska göra i sommar (inte check), åka till Luxemburg och Tyskland (nja check), lite annat kul (nja check), få dubbelt så mycket semester (definitivt inte check).

Kommer mars är allt på rätt bana igen. Kommer mars vänder hoppet och ljuset och solen och värmen och våren och lusten och energin och initiativkraften åter. Intalar jag mig själv, för den är ju inte här än.

1 comment:

Anonymous said...

det är iaf trevligt att du skriver:)