Friday, February 02, 2007

Rubrik saknas

Pust. Har haft mitt trettonde möte den här veckan, vilket är lätt i överkant för vad som är idealiskt. Känner mig helt fucked up i huvet. Sitter numera med i 6 eller 7 parallella projektgrupper, och det är lite bananas men så är det nu. I helgen vill jag bara sova och kanske gå på stan och handla fina prylar som passar sig i ett lillgammalt Vasastansperspektiv, kanske ta ett glas vin på Inferno när man övervunnit Drottninggatan hemåt genom lördagshysterin, hem och däcka framför typ Felodimestivalen sova lite till osv. Kanske äta småborgerlig middag med en kompis från Berlin, kanske läsa lite i boken som jag verkligen inte tycker är särskilt bra, men man måste slutföra alla böcker man påbörjar annars får man stryk när man når Pärleporten.

Vi har tagit andra steget i vår Vasastanstrestegsraket och det gäller ju att byta upp sig för varje gång, men fan vilken energislukare det är att flytta. Hatar att behöva besvära folk med att vi håller på med spekulationer gällande vårt boende, och lån av bilar och bärhjälp osv. Får tänka ut något verkligt bra sätt att kompensera det när allt gått i lås och vi förhoppningsvis håller oss på samma adress. Har åtminstone sagt åt min hyresgäst att han har tre månader på sig innan jag säljer.

Det bästa med att flytta är att man hittar gamla skivor typ Masters at Work Nuyorican Soul och sånt. Den är kanske inte så väldigt bra, men det är kul att tänka på vid vilken tid man köpte den skivan och vilka perioder av ens liv och vilka olika soundtracks de haft. Parfymer är ännu mer av den sortens minnen. Polo Sport är gymnasiet efter att man haft redskapsgymnastik, Acqua di Gio är Cypern -97, osv.

Nästan allt annat är dåligt innan man kommit på plats både rent fysiskt och rent mentalt. Det tar sig, men jag tror att det inte faller på plats förrän efter helgen. Mycket som händer nu på alla möjliga kanter och håll, och det tar på krafterna. Därför ska det bli så fenomenalt skönt att sjunka ner i en fåtölj med en drink i handen och titta ut över någon gata med neon och bilstrålkastare som sveper förbi och glittrar till i vattenpölarna och vicka lite på ena foten till Sahara Hotnights Cheek to cheek som är senvinterns bomb och jag kommer nog tröttna på den med vad det lider, och jag har köpt biljetter till Timbuktu&Damn! i mars, det kommer bli bra. Så akustiskt som möjligt håller vi tummarna för.

ps. Funderar på att strunta i att ha bredbandsuppkoppling hemma, man hinner med så mycket annat om inte all oplanerad tid riskerar att slukas av dumsurfande. ds.

2 comments:

Anonymous said...

vilken bok?

Carreca said...

Äh, inget att bry sig om. PJ läste halva förstasidan innan hon la den ifrån sig. Wonderboy heter den. Av nån norrman. Och den är verkligen kass än så länge, men jag har som sagt svårt att lägga påbörjat åt sidan. Sen har jag massa kompisar som läst den och pratar om den, men det säger mer om mina kompisar än om boken. Alltså, jag läser den enbart i rent infosyfte, inte för att det är en fröjd.