Thursday, January 17, 2008

Re-re-wind - when the crowd say boh selecta

Rebecca uppmanar mig att "börja köra igen", genom att lista fem favoritinlägg ur min blogg. Jag brukar som ni vet generellt vara extremt skeptisk till den här typen av "utmaningar" som härjar som gräsbränder. Men den här idéen är ändå ganska smart. Det är lite läsarservice och inte bara ännu en sån där lista som bara är intressant för den som själv skriver.

Det kan göra nytta för er som läser att bli lite guidade (speciellt i den här bloggen som inte direkt har rosat marknaden det gångna året). Dessutom tycker jag att Rebecca verkar vara cool (och promotar min blogg gång på gång, så att jag smickras), så ok för den här gången.

Eftersom jag försöker skriva om ganska vitt skilda ämnen och med olika ambitionsnivå, så blir det lite av varje. Det vore i och för sig roligt att höra vilka inlägg som läsarna gillar mest, det är inte säkert att det avspeglas i kommentarfälten.

Här kommer den: Best of Never Mind the Botox!

1. Veckans mediaprofil - jag kan inte utelämna det här inlägget, det var populärt. Det är dessutom fortfarande aktuellt.
2. 20050130 - människor runt omkring mig började gråta när de läste detta i annan form, det var tal om att översätta och publicera i tidningar som nekrolog. Jag är nöjd med texten.
3. Lång Lasermans-associationskedja - jag bara gillar den här på något odefinierat vis.
4. Revenge of a nobody - Up yours, brådmogna högstadieterrorister.
5. 1, 2 - det blir en delad femteplats för två likvärdiga nonsens-inlägg.

Det ska i och för sägas att det var svårt att göra rensningen. Jag kan värdera inläggen högre i efterhand om någon som jag beundrar råkar kommentera, eller om något som jag skriver gör någon okänd helt rasande och börjar gapa om de "hatar mina svepande generaliseringar och idiotier". Men nu blev det en lista i alla fall. Håll till godo, och lägg gärna eventuella kommentarer i det här inläggets kommentarfält.

1 comment:

Anonymous said...

Grymt bra texter allihop. Känner igen mig själv i mycket, både 20050130 och Revenge of a nobody.

Fortsätt skriv!