Monday, October 31, 2005

Veckans mediaprofil


Det prestigefyllda priset går denna vecka till…*fanfar*…Denise Dede Lopez!

Motiveringen lyder:
"För hennes gråtvals i media i samband med mordet av hennes ”nära väns” mördare. Enligt egen utsago var hon mycket uppsliten över beskedet, och tankarna om den nära vännen kom tillbaka. Allt enligt artikeln i Expressen i söndags. Hon har även tidigare vid upprepade tillfällen visat prov på en obeveklig vilja att få mediautrymme när någon annan drabbats av en tragedi."


Om man kollar in Stureplan.se och deras vimmelbilder från White room i lördags så kan man riktigt se hur plågad hon måste ha blivit av beskedet att hennes "nära väns" mördare nyss mördats. Eller var det så att hon firade att han mördats? Man kan ju trots allt skönja spår av en viss tillfredställelse över avrättningen.

Vidare har juryn vägt in tidigare "nyheter" i media om Denise Lopez såsom:

Denise Lopez ger Posh Beckham äktenskapsrådgivning
Denise Lopez förlorade sin gravida vän i tsunamin
Denise Lopez kapitaliserar på Göteborgsbranden
Denise Lopez våldtogs när hon var 15
Denise Lopez pratar om sin relation till Fredrik Ljungberg
Denise Lopez hade ingen känsel i skinkorna
Denise Lopez tvingades sjunga fel låt i schlagerfestivalen
Denise Lopez är pokerns nya stjärnskott
Denise Lopez drogades på Madison i Båstad

Grattis Dede!

16 comments:

Andrea said...

Visserligen var jag med i diskussionen om Dede, men den här sammanställningen var ju nästan genial. Ett av mina favoritinlägg nånsin, tillsammans med LAFS om en viss blogg.

oscar said...

Jävlars. Det var konkret. Grymt inlägg!

deltidsharmonisk said...

Hade hon inte ont i skruttan också? Opererade sig eller nåt.

hanna said...

Hahahaha! Jag dör! Såg något program häromkvällen (på trean tror jag) där Dede var någon sorts panel som fördömde ställen som släppte in tjejer under 18. Då berättade hon med tårar i ögonen om hur många gånger hon hjälpt fulla tjejer hem från krogen. Hon var så sjuk att jag inte pallade att titta klart.

Anonymous said...

Word!

Carreca said...

Lägg märke till att detta endast är artiklar från Expressens hemsida. En enkel artikelsökning gav fantastisk utdelning.

Jag är rätt övertygad om att Dede Lopez är en sån som googlar sitt namn varja dag. Välkommen Denise!

jo said...

Yes! Dede for president! (förresten, "ont i skruttan"? what's that about?)

Carreca said...

Jo: Troligtvis det här uttalandet (ur länken Denise Lopez har ingen känsel i skinkorna): "Först kunde jag inte känna alls när jag skulle gå på toaletten, och det är fortfarande stora problem. Givetvis är det inte kul att inte kunna kissa ordentligt. Jag klarar mig, jag är tuff, snart ska jag på nytt börja med rehabiliteringsträning."

åsa said...

Låter som att ett framtida knäck för Denise skulle kunna vara att testa inkontinensskydd i kvällstidningarna.

deltidsharmonisk said...

Jag har egentligen inget emot henne alls. Men jag har undrat varför hon är känd egentligen, visst hon gjorde nån singel. Hon har en syster som har Ö-kupa. Men vad mer?

Hon befann sig på en skivaffär här i stan för ett tag sedan. Det var en annorlunda syn.

jo said...

Det är kanske egentligen inte så roligt för frk Lopez, men när Expressen skriver med samma dramatiska ton som efter the Tsunami, då kan jag inte hålla mig för skratt: "Impulserna som styr när Denise Lopez ska kissa är borta."

Carreca said...

Jo: Nä, och framför allt är det knappast någon som tvingar henne att berätta det i massmedia.

Buster: Du tänker på Dilba, med syster va?

Jag tycker inte illa om Lopez, tycker bara att hennes mediakåthet är stor humor.

deltidsharmonisk said...

Hm, nej men den där som dansade bakom E-Type. Dee? Det kanske är nån helt annan. Dilba, Dee Dee Ramone, Dede, Dee är dom inte släkt alla? Fan vad rörigt.

Anonymous said...

Detta var vansinnigt kul... Glad att jag hittade hit

Anonymous said...

Men hon har väl släppt en vansinnig massa skivor i japan eller nåt va?
Mer kändis där än här med andra ord.

Anonymous said...

Grejen är ju att hon är långt ifrån talanglös, hon kan både sjunga och rappa och hon ser jävligt bra ut. Succen är given borde det tyckas, problemet är att även om konkurrensen är mjuk i Sverige i hennes startfält så är den stenhård utomlands.

Jag gillar hennes musik men tycker också att det är bisarrt att hon verkar göra vad som helst för att synas.