Tuesday, August 22, 2006

"Ni är sossar, ni vet inte ert eget bästa och ni är hjärntvättade"

Jag skrev tidigare om hur trött man kan bli på politisk debatt i det här landet, och då kanske främst oppositionens fåniga karikatyrtecknande (ett annat rätt fånigt exempel som landade i min mail igår).

Nästa exempel kom idag. Mycket kan man säga om Johan Staël von Holstein, men i dagens Metro visar han inte någon vidare vass penna. Jag tycker visserligen om von Holsteins stil i många avseenden, och hans åsikter är sällan färglösa, men alltså debattkrönikor kräver något annat än entreprenörsanda och stora visioner. Jag blir så less på att de borgerliga så ofta sjunker till sandlådenivå. Med en sådan argumentationsteknik övertygar man bara de redan frälsta, jag betvivlar att de borgerliga får nya sympatisörer av en sådan Kamratposten-krönika.

No comments: