Sunday, August 27, 2006

Osannolika par

Skvallertidningstemat fortsätter. Jag var nämligen och klippte mig för lite sedan, och såg en annan kund sitta och bläddra i skvallret. Rubrik: "Carl-Jan jublar - Lotta Bromé gravid", vilket fick mig att tänka på att det där är en osannolik kärleksföljetong som pågått ett bra tag, det där insinuanta skvallertidningshintandet om att inte särskilt heterosexuelle Carl-Jan Granqvist skulle ha ihop det med inte heller särskilt heterosexuella Lotta Bromé. Antar att det grundar sig i att de bildade lag i På spåret ett tag. Det är ju en rolig grej, kanske speciellt rolig i och med att det så uppenbart inte är sant. Eller är Carl-Jan pappa till Bromés kärleksbarn? Är det så? Jag bedömer sannolikheten till....2%. Att skvallerpressen lever på att vrida och vända vanliga uttalanden till fantastiska snaskstories är visserligen inget nytt, men det här alltså. Jag är helt säker på att det sitter många pensionärer ute i landet som på fullaste allvar tror att Carl-Jan och Lotta är ett par, och att han nu är pappa till hennes barn.
Detta får mig också att tänka på den allra mest osannolika konstellationen som uppstått på liknande sätt i modern tid. Skandalbruden Camilla Henemark och Trafikmagasinets numera avlidne Christer Glenning. En helt fantastisk match made in heaven! Jag undrar så vad som låg bakom den ryktesspridningen. Den som har koll på detta kärlekspar får gärna dela med sig av infon.
Färskaste exemplet i denna spännande nyhetskategori är annars den om sångerskan Meja och ZZ Top-skägget Billy Gibbons romans. Här kan man läsa allt om "
Sommarens mest sensationella par". Det är något mycket underhållande det här med osannolika kändispar.

No comments: