Friday, December 08, 2006

Mest paradoxalt -06

Att äta julbord på Teatron är nog det mest kulturclashande jag gjort i år. Alltså 100 finansvalpar äter (visserligen nödlösning, och därmed tämligen mediokert) julbord i samma lokaler där 200 synthkids med stora svarta plastglasögon 2 timmar senare skall posera med svåra miner och låtsas uppskatta en Dj som sägs bo i ett skyttevärn i Berlin. Där står vi sen och sippar champagne och sveper shots för representationspengar, är så långt ifrån julstämning som jag kan komma.

Sen dansade jag Vasastan fram med "Dom vet ingenting om oss" i lurarna och Pengabrorsans skiva kan vara den perfekta länken mellan Springsteen -78, Ulf Lundell och Plura. Den som känner mig ve att det är det jag hyllar allra mest. Jag tror att julkonserten på Debaser kan bli helt enorm.

No comments: