Thursday, May 11, 2006

Roligast på TV4

Städtanten Evelyn ger sköna husmorstips i TV4s Äntligen hemma. Hon är fantastisk. Evelyn verkar vara utsänd with a mission från USA att lära svenskarna att städa, och hon verkar tycka att städning är det absolut roligaste som finns. Jag kan inte sluta skratta åt hennes sköna snack. Ex: "Ibland man måste scrub den kacklade vägg i badroom och också foug som annars blir mögel. Man måste rengöra den bubbelbadkar också, med disinfection kanske när man badat 10 gånger." Evelyn är lätt bäst på TV just nu. Märkligt sammanträffande förresten att TV4 denna vår poppat upp inte mindre än 4 stycken engelsmän/amerikaner i svensk exil, som nya tv-personligheter i något av deras program: Sköna Evelyn, en snubbe som är trädgårdsmästare i trädgårdsprogrammet som pågår just nu, och dansdomarna i Let´s Dance.

3 comments:

Anonymous said...

åh. evelyn. och så älskar jag att du är så bra på att se samband. jag läser och tänker men fan visst SÅ är det ju, varför har jag inte sett innan?

Anonymous said...

Åh tack. Sanningen är den att det går rätt lång tid mellan att jag kommer på något att skriva om, tills jag verkligen "fått ihop" det till något som jag tycker är värt att skriva. Det är också därför som jag oftast tycker att de som invänder mot mina inlägg har fel, eftersom jag funderat rätt så länge på dem. Och då tycker folk att jag är osympatisk och trångsynt, men so be it then. Tack för fint beröm.

Anonymous said...

De borde texta människan! För övrigt insåg jag inte riktigt vad det var för unikt tips, det där när hon städade badkaret. Det enda jag fick ut av det var att det var ett tips om att städa badkaret när det är smutsigt. Det är utvecklande arbetskraftsinvandring, det, haha!