Wednesday, May 31, 2006

Modeblogg!

När man klickar på likhetstecknet bredvid min blogg på nyligen.se kommer dessa kalla fakta upp. Jag har alltid tyckt att det är lite roligt, eftersom jag tidigare uttryckt min skepsis mot den svenska bloggosfärens självutnämnda HM-konnässörer. (Ok, jag är inte så insatt i de som visas ovan, men det är lite rörande att unga och lite mindre unga tjejer äntligen fått något att samlas runt och köra lite tjejmiddagssnack på nätet, personal shopper, stilvägledning, systerlig gemenskap och en möjlighet att snabbt få veta vad som behövs för att hänga med. Det känns som att killar/män och grabbig stämning alltid varit i majoritet vad gäller nätdiskussioner, men det har definitivt ändrats i och med bloggarnas breda genombrott)
Jag började kolla runt lite, och hittade den gemensamma länken mellan modebloggar och min blogg: OC-skådis i Springsteen-tshirt! Denna bild lämnade tydligen skarpa efterskalv i modebloggosfären Det var en stor nyhet och skönt att Hollywood också handlar sjukt fula shorts på HM tydligen. Och där har ni den:
Ytligheter->Mischa Barton->HM->Springsteen-tshirt-Bruce Springsteen->Carreca. Alltså: Bloggar som kanske liknar varandra.

Föresten köpte jag 3 nya skjortor idag, på Shirt Factorys utförsäljning. I love ´em och 900 kr för tre stycken högkvalitativa jobbskjortor är taget. För att fortsätta på modebloggtemat där även kändisspotting ingår, så såg jag Sofia Wistam med höggravid mage och reklambyråVD-man idag. Hon hade tights och mammakläder och såg lika sliten ut som vanligt. Sen såg jag
Ernesto Guerra tejpa upp lappar på Kungsgatan. Det var stort.

- - -
Äh, jag ljög lite. Jag kollar ju in en del modebloggar ganska ofta faktiskt. Jag skrev lite om det i början, när jag störde mig på det. Här, här och här.

5 comments:

deltidsharmonisk said...

http://nyligen.se/liknande.php?1427

Testade själv. Ser du vem som är på listan? Haha.

jo said...
This comment has been removed by a blog administrator.
jo said...

Asch då. Tänkte editera men tryckte på soptunnan. :-P

Carreca said...

Jo: Va?

jo said...

Jag skrev en kommentar först där jag beskrev att det var lite roligt att du tagit skärmdump och ritat på den. Sen krånglade jag till allt genom att klicka där man inte ska och det blev delet:at. Men så var det i alla fall! "comment deleted" är alltså jag.