Thursday, September 28, 2006

3 saker jag undrar just nu:

1. Hur länge räknas man som ungdom i politiken. Anna Sjödin är 30 år och ordförande i SSU. Centerns ungdomsförbunds ordförande är 28. Jag är 27 och anser mig inte längre vara ungdom. Finns det någon gräns för hur gammal man får vara och fortfarande vara med i politiska ungdomsförbund.

2. Hur ofta resulterar ett simpelt bar brawl i en tre dagars rättegång, följt av 2 veckors överläggningstid för rätten?

3. HUR kan Nycomed, Pantoloc-tillverkaren, ha tyckt att det verkar vara en bra idé att bygga sin marknadsföring runt en doktor i form av Samuel Fröler aka Skärgårdsdoktorn. Skärgårdsdkotorn var het för cirka tio (10) år sedan. Gick visserligen i repris nyss, men ärligt, känns det fräscht och hållbart som koncept för en receptfri behandling mot halsbränna?

2 comments:

egoistiska egon said...

haha, det där med skärgårdsdoktorn funderade jag också kring. någon reklamnissewannabe som kom på en OTROLIGT UTMÄRKT idé, typ 10 år försent...

Anonymous said...

Kan tanka mig att Pantoloc reklamen riktar sig till en annan malgruppp an "ungdommar" (haller med att 27 inte ar ungdom...). Vet iof inte riktigt vilken malgrupp reklamen har men den ar val lite smamysig iaf.