Sunday, September 17, 2006

Bitterblogg

Scen: Det är lördag kväll i september, jag är sjuk och ensam hemma och ligger och fryser under ett täcke i soffan, tittar på astråkiga tv-program. Rummet svämmar över av äckliga näsdukar och allmän förkylningsmisär. Det är nattsvart ute och på andra sidan gatan har någon en stor fest. Jag drar ner persiennerna för att de ska slippa se mig.

Inkommande sms: "Tja, vad gör du? I Monaco är det som vanligt fullt ställ. Tennisturneringen gick väl sådär, middag i Italien senare ikväll och sen det gamla vanliga. Vädret är blandat och ryskorna är många som vanligt, imorgon blir det plagen. Ses snart! C, A & H"

Ibland blir man bara så bitter. Jag är grymt bra på att tycka synd om mig själv när jag är förkyld, och han som uppfann nässpray med menthol bör tilldelas Nobelpriset i medicin snarast.

No comments: