Wednesday, September 13, 2006

Ledsna människor med gitarr

Alltså, The Eraser är fortfarande årets skiva hittills. Kolla in klippet nedan från Henry Rollins-show, som visar att det går att göra om elektronisk musik till akustisk musik. Visste inte att Thom Yorke är en sån jävel på gitarr. Nu hoppas jag på att han åker på soloturné, men det tror jag knappast.



Men ikväll har jag kollat igenom Musikjournalen live och den streamade livesändningen där Anna Ternheim med band spelade upp hela nya skivan rakt av. Det lät förbannat bra och jag vet sen tidigare att det är ett grymt band. Blev tvungen att förhandsboka nya skivans limiterade upplaga efter den uppvisningen. Det man fick höra lät mycket bra, och lite mer instrumenterat än på debuten. Maffigare och mäktigare. Jag tycker ju egentligen bäst om hennes mest avskalade låtar, och på den limiterade upplagan följer även denna gång med en extraskiva med "naked versions" och extraspår. Favoritspår hittills: No Subtle Men & Halfway to Fivepoints.

Eftersom turnépremiären på Rival sålt slut, blir det en extraspelning på Annexet den 19/11. Anna Ternheim har en snygg hemsida.

3 comments:

egoistiska egon said...

jag har biljetter till Rival.
:D

deltidsharmonisk said...

Jag är kär i Anna.

Carreca said...

egon: Jag med.
Deltidsharmonisk: Jag med.