Tuesday, September 05, 2006

Out of words

Jag vet inte, men det känns smått oinspirerat just nu. Lite för inne i jobbet just nu. Lite för lite att se fram emot under hösten just nu.

Om jag ska göra en skiva någon gång ska den låta runt och stort och mjukt som Tingseks debutalbum. Så snyggt!

Om jag fick välja en mening som beskriver hur det är att åka Djurgårdsfärja en fredagkväll innan Håkan Hellström ska spela på Gröna Lund så blir det: "Hur många Cheap Mondays får det plats på Djurgårdsfärjan?"

Om jag fick välja en månad vars väder jag verkligen kan tycka är snyggt rent estetiskt så är det september. Jag har en massa vackra suddiga bilder på kräftätande vänner med ljusblå mörknande himmel, kulörta lyktor med levande ljus och stearinljus som flammar helt orangeröda i natten. Och långa bryggor i motljus med blekblåa hav och himlar.

Om jag tvingades titta på Fling på TV3 varje dag resten av mitt liv skulle jag ta livet av mig ganska omgående.

Om jag fick försöka förstå en sak, så är det varför varenda kotte som åker till NYC, måste slå sig för bröstet och göra det till "sin" stad, som om de är de enda som förstått NYC. Var kommer det här New York-skrytet ifrån? Är vi så ängsliga? Jag är en av dem.

Om jag inte tittade på Idol-auditions skulle jag nog inte skratta lika mycket varje dag.

Om Gud vill är en film jag vill se.

Om jag inte vore så gammal som jag är skulle jag kunna tänka mig att gå till Kungsträdgården på lördag, då det är P3-kväll, men det är som bekant inte aktuellt att gå på en Kungsträdgårdsfestival om man är över 18 och inte bor längs en pendeltågslinje.

Om jag fick välja en gubbe som jag tycker är genuint cool så vore det Robert Aschberg.

Om jag var tvungen att rösta idag så vet jag inte vad jag skulle välja.

Om jag hade något att skriva skulle jag göra det oftare.

No comments: