Friday, September 29, 2006

Carreca kollar Idol

1. Hur många gånger har den skånske hårdrockaren med Sagan om Ringen-frilla lyssnat på Eddie Vedders sångteknik och röst? Han är ju Eddie Vedder-soundalike, nåja sämre soundalike kan man ha, speciellt som han sa att han mest lyssnar på Bo Kaspers för tillfället. (?!)

2. Kapacitet är inte ok att uttala såsom man ofta uttalar kvalitet. Kvalite´ ok. Kapacite´ va fan e de´? Någon borde ta det med Clabbe.

3. Hur vidrig är den där Danny? enligt en högst ovetenskaplig undersökning i tv-soffan kom vi fram till att han har manér som killar uppfattar som tillgjorda, tjejer (primärt under 20) uppfattar dem som att han är Guds gåva till högstadietjejerna. Jag HATAR hans glimt i ögat, idoga kramande av medtävlande och allmänna spexande, men hey jag är ingen showman och det är han, så vem är jag att dömma.

4. Det känns konstigt att programledaren (Mogge) skulle sjunga skiten ur alla tävlande om han ställde upp.

5.
Det här är nog min favorit i årets upplaga. Åtminstone av de jag sett.

Det finns 1000 trådar att spåra vidare och gå vidare, men vi lämnar det där.

No comments: