Tuesday, September 19, 2006

Möjlighet till bonus

Om jag vore spärrvakt i tunnelbanan alt. busschaffis skulle jag köpa drivor av såna där förköpshäften med tio biljetter för 180 kr, och sen sälja dem för 20 kr styck, som de kostar om man köper dem i luckan. På så sätt skulle jag kunna få 10% provision på varje såld resa, utan att någon skulle märka något. För vem bryr sig om det står "Pris: 18 kr" eller "Pris: 20 kr" på biljetten? Det är så klart emot reglerna, men ingen skulle väl kunna komma på det?

Där har ni SL-anställda ett tips i all välmening.

1 comment:

Formerly known as hooct said...

jag älskar sånt här. öht ägnar jag rätt mycket tid åt att tänka ut fusk. tror det är rebellen i mig som fortfarande vägrar gå med på att jag inte är rockstjärna och gärna vill vara lite sådär "Ey, jag blåser systemet", när jag egentligen bara är lat och tråkig.