Monday, October 02, 2006

Bag issues

Jag behöver en väska. En bag i skinn med godkända mått för handbagage ska det va. Man ska få plats med packning för 3-4 dagar.

Jag kollade runt lite i helgen. De kostar från 5000 kr och uppåt, om de inte ska se ut som galonväskor med fejkade monogramloggor. Det känns inte riktigt prisvärt. Hur kan det va så?

Man får resa jävligt mycket för att räkna hem en investering i en väska som kostar över 5000 spänn. Väskproblemet verkar vara ett mission impossible.

I övrigt finns det ingenting jag vill köpa i den här stan. Det är så konstigt, jag hittar aldrig något kul att köpa på hemmaplan, sen slår jag av kritiken när jag åker någon annanstans.

4 comments:

Anonymous said...

men hallå. det finns ju typ tusen såna där små resväskor som är handbagagestorlek, de kan inte kosta många spänn?

Formerly known as hooct said...

på bortaplan blir man sådär wild & crazy, med tacky grejer & fatta-coola-brallor. sen kommer man hem och skäms. (har just nu på mig tshirt m text:
crazy daisy
FUN PLACE GO WILD!
magalluf 1998)

Carreca said...

s: Jamen jag vill ju inte ha en sån shoppingvagn i hårdplast, jag vill ha en liten hockeytrunk i läder. hade det inte spelat någon roll så hade det inte varit något problem.
h: ja, det känns alltid tuffare att handla grejer när man är på resa. Även crazy daisy-tshirts.

Anonymous said...

Hamnade här eftersom jag letar efter precis samma sak...

Hittade http://www.tuscanyleather.it/ som har till vettigare priser än t.ex. Baron och Mulberry men vet inte om det är något att lita på. Snygga är de i alla fall.