Saturday, October 21, 2006

"Lär man sig tre ackord kan man ha hur kul som helst"

Alltså, Musikbyråns 10-årssändning är så sjukt bra TV. Makes me wanna start paying tv-licensen. Public service och allt det där. The Hives sjuka medley som inleddes med den för trogna läsare välkända "List of demands" via alla möjliga hits fram till paradnumret Hate to say I told you so (snart på ett Youtube nära dig). Det här skulle jag vilja ha inspelat för att ta fram och orka kolla på hela sändningen nån gång. Mycket guld som finns i SVT:s arkiv.

5 comments:

Anonymous said...

Helvete, jag missade. Finns detta på hemsidan sen tror du?

Carreca said...

Säkert. Eller Youtube. Deras cover av Hey Ya! var dock långt ifrån lika intressant som din är.(har du föresten sett den här: http://www.youtube.com/watch?v=wybaZwtoIdE, också sämre än din)

Och det uppdagades att Pelle är en rätt kass sångare, vilket iofs inte var någon skräll.

Anonymous said...

jag blev uppringd av Fittlicens i Kiruna, medan TV'n skrålade högt i bakgrunden. Erkände. Trots att jag ser ett program per vecka. Dessutom missar jag godbitar som Musikbyrån.

Den där killen sjunger underbart!

Anonymous said...

Här är the shit på musikbyråns hemsida http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=32531&lid=Musikbyran&from=menu

Vet dock inte hur länge programmet ligger ute. En månad brukar väl vara standard?

Anonymous said...

ha. jag spelade in. vhs, världens bästa!