Tuesday, October 31, 2006

Fråga SolBrith - del 1

Sierskan Solbrith Rönnqvist svarar på dina frågor. Skicka ett handskrivet brev till Aftonbladet Söndag. Glöm inte att uppge födelsedatum för alla inblandade. OBS! Endast en fråga per person. Många vill ha hjälp av SolBrith! Av utrymmesskäl kan hon tyvärr inte besvara alla frågor.

Blev jag lurad på min fågel?
Har jag blivit grundlurad? En kvinna skulle köpa min fågel för 3000 kr. och bur för 1000 kr. på avbetalning. Inga papper skrevs. Varje gång jag ringde så hade hon olika anledningar till att skjuta upp betalningen. Till slut ville jag ha tillbaka fågeln, men då slutade hon svara i telefon helt och hållet och öppnade inte dörren. Nu, efter två månader, påstår hon att jag ska betala henne för inackorderingen om jag vill ha fågeln tillbaka! Hon säger det på telefonsvararen - jag kan fortfarande inte kontakt med henne. Kan du ser hur det här löser sig? Har jag blivit blåst på både pengarna och fågeln?

SolBrith: Du har varit för godtrogen. Några pengar får du tyvärr inte för fågeln. Ingen polis eller advokat i världen kan hjälpa dig.

No comments: