Tuesday, October 31, 2006

Fråga SolBrith - del 3

Sierskan Solbrith Rönnqvist svarar på dina frågor. Skicka ett handskrivet brev till Aftonbladet Söndag. Glöm inte att uppge födelsedatum för alla inblandade. OBS! Endast en fråga per person. Många vill ha hjälp av SolBrith! Av utrymmesskäl kan hon tyvärr inte besvara alla frågor.

Måste jag skilja mig?
Kommer det här helvetet att ta slut? Min man sedan trettio år tillbaka söver sig varje kväll genom att tillfredställa sig själv i mörkret under täcket. Detta stör min sömn och inga diskussioner hjälper. Han påstår att jag fantiserar, men prasslet och sängens rörelser talar sitt tydliga språk. Kommer detta att upphöra någon gång, eller måste jag lämna honom? Jag orkar inte mycket länge till.

Solbrith: Din man kan inte sluta med att "pyssla om" sig själv. Eftersom du inte får något gehör så inred ett eget rum där du kan sova ostört. När han frågar varför så förklara för honom än en gång.

No comments: