Friday, April 27, 2007

Kanske världens mest effektiva sömnpiller?


Dra åt helvete vilken tungläst bok! Man somnar alt. börjar tänka på allt möjligt annat efter max 2 sidor. Extremt liten text, 600+ sidor, årtal, ortsnamn och personnamn i varje mening. Ungefär lika bra flyt som att läsa telefonkatalogen.

Nu får man äta upp sin övertygelse att alltid läsa ut påbörjade böcker. Bara 550 sidor kvar. Det kan mycket väl bli ett tillfälle att bryta den övertygelsen. Alternativt läsa andra saker samtidigt. Det här ger mig bara läsångest. Men jag vill ju lära mig.

1 comment:

Anonymous said...

Det är just den där boken som fick mig att bryta regeln att alltid läsa alla böcker jag påbörjar. Det är just den där boken som ger en dåligt samvete. Damn it. Jag har å andra sidan inte träffat en levande själ som faktiskt läst ut den. Summan av kardemumman: det är OK.