Friday, April 27, 2007

Dagens filosofiska fråga

Blir man en vidrig människa av att vara mäklare,
eller blir man mäklare för att man är en vidrig människa?

Kompisar mailar om att after work inte börjar förrän efter 18, för att de är så upptagna oumbärliga karriärister. Själv hade jag kunnat logga ut vid lunch och ta långhelg. Men jag tror inte det skiljer något i arbetsinsats, bara att jag inte är så mycket för att skryta om arbetsbörda. Nåja, nu är det som det är och jag har istället kunnat boka flyg till i sommar (shit vad varmt det kommer att vara i Marbella i augusti, ångrar mig nästan), dessutom kontaktat mäklare. Därav ovanstående existensiella fråga.

1 comment:

egoistiska egon said...

Den mäklare vi anlitat är "normal", tillmötesgående, icke-fjäskig, till synes ärlig och duktig så något nästan måste vara fel. Det återstår att se.