Monday, April 02, 2007

Tillbaks till gruvan

Fem dagar i rad utan att jag såg ett moln, en kollega frågade: vaddå har du varit i Thailand på semester eller? Nä, Åre sa jag. Som om jag skulle till Thailand? Thailand är vulgo-svenne alternativt barnfamilj, och därför inget för mig. Alltså, jag har aldrig varit med om sådan tur med vädret, och många eftermiddagar när solen brände fick man stanna upp, tänka: det här är det bästa.

Jag hatar ju egentligen att vara ledig, för det bara kortar tiden som man har för att jobba. Eller jag älskar att vara ledig, hatar bara effekten det har på min arbetsbörda. Hittills idag har jag bokats in på 9 nya möten. Åh. beklagade mig lite, sa: alltså jag måste gå från att acceptera alla nya uppdrag och se det som komplimanger och bekräftelser på att andra vill ha min kompetens, inse att kollegor mest bara är intresserade att skjuta ansvar och arbete ifrån sig. Åh kort vecka igen, jag borde nog egentligen jobba en vanlig vecka, men vi åker till fjällen igen över påsk, bestämdes igår och det känns lite kaka på kaka men ändå väldigt lyxigt att kunna göra det nu. Det blir många skiddagar den här vintern och det är bra.

Fått en massa bra besked på morgonen, men känner mig trött trots en veckas semester. Nu är det bara att stoppa ner huvudet och köra, så är långhelgen snart här och när vi kommer hem från fjällen sent måndag kväll så kommer mina tankar att vara på jobbet och att jag från och med tisdag är ansvarig för något som jag inte fattar ett enda dugg av. Det kan ju bli intressant. Mitt namn nämns i alla möjliga sammanhang just nu och som sagt: det gäller att ta sådan bekräftelse med ro, annars kommer det att resultera i att jag inte kan koppla bort jobbet på helgerna.

No comments: