Monday, March 05, 2007

Blablabla

Fredag: Skulle se på sista elitserieomgången, dricka öl och äta pizza med någa kompisar. Alltså typisk male bonding av grabbigaste art. Men vi fick inte igång digitalboxskiten som var urkopplad då lägenhetsinnehavarna chillar i Spanien tills vintern försvunnit. Har jag sagt att icks-fungerande hemelektronik är det som gör mig mest frustrerad av allt? Nu fick vi lyssna på sportradion istället. Det var fint det också. Och pizzan var bisarro-fest: salami, lök, bacon, köttfärssås och bea! Ingen ortodox kombo. Innan detta hade jag klippt mig. Det var också frustrerande. Jag blir bara mer och mer tunnhårig, och jag passar verkligen inte i helrakad skalle. What to do? Tål att funderas på.

Lördag: Båtmässa. Som vanligt, roligare i teorin än i verkligheten. Men kul att knalla runt där och hälsa på folk, undvika folk man inte orkar prata med och titta på medelålders män som rest in från landet för att dricka öl i en mässhall och diskutera bottenfärger. Kanske våren är här ändå? Melodifestivalen på kvällen (det slog mig att vi sett nästan alla deltävlingar, har vi inte roligare helger än så? Nja, kom på att tre av dem så har vi faktiskt bara sett lösryckta delar, då vi varit hemma hos vänner eller haft vänner hemma) Lyssnade på Timbuktu (lite för mycket av funkskiten, men det kommer ju bli toppen live nästa helg) och Fläskkvartetten (vissa saker sjukt bra, vissa saker mindre bra, jag gillar dem) och läste en massa tidningar och böcker.

Söndag: Tidig väckning och sen skidåkning ett par timmar i förortsbacke. Det är ju ca 15 sekunder åkning per åk, men det var rätt kul ändå. Vi är rätt dåliga på att hitta på sådana projekt på helgerna. Nu är Åre-peppen på högsta nivå. Skönt skönt. Bastu, söndagsmiddag, somnade framför söndagsfilmen. Ångrade att jag aldrig köpte Regina Spektor-biljetterna, på grund av att det var för dåliga platser.

Måndag: Skickade ett mail till ett antal personer, vars formulering jag funderat på till och från hela helgen. Fick besked om att vi måste hitta en ny kakelfärg till köket. Buh. Efter lunch: flytta till min nya plats. Kanske börja ett mer effektivt liv. Ångrade fortfarande att vi hoppade över Spektor.

1 comment:

Anonymous said...

haha, i mitt huvud har du varit en tjej fram till nu.