Friday, March 23, 2007

Gone skiing

Vi åker till Åre imorgon, och det ska bli så skönt att vara ledig från jobbet för första gången sedan i somras. Senaste veckorna känns det dessutom som om jag skapat mig en del ovänner på jobbet och det är lite allmänt gnissel här och där. Missar tyvärr en del viktiga prylar nästa vecka, men min chef tycker att jag ska strunta i det, inte tänka på jobbet när jag är på skidsemester och jag gör väl så då. Jag undrar lite vad hon har för planer för mig i framtiden. Kanske inga alls. Kanske storslagna.

Vädret ser minst sagt helt OK ut än så länge, kanske lite för varmt för bra skidåkning, men synd att klaga. Och sen blir det ett par kortveckor på rad och sen är det vår på riktigt. Ja, så här spännande saker skriver jag nu för tiden. Kanske kan det bli ändring på det framöver.

Har nästan ångest för hur många olästa bloggpostningar jag kommer ha att läsa när jag kommer tillbaka till datorvärlden, och det fick mig att fundera på hur många bloggpostningar man hade klarat sig bra utan, men ändå läst. Jag tippar på att det handlar om uppåt 98% minst. Det här inlägget är ju en av de 98% för dig som exempel.

2 comments:

Formerly known as hooct said...

jag är avis det här året också.
men du. har du tänkt göra ngt med blogg 2?
jag lämnar iaf in ett önskemål om det.
för du gör det för jävla sällan, men när du gör det gör du det bra som fan.

Carreca said...

Jag vet inte, kanske? Jag har ingen riktigt vettig anledning att skriva längre verkar det som. men den kan få vara kvar som ett litet hemligt monument över att jag kunde skriva en gång i tiden. Jag tycker inte den stör, även om den inte uppdateras särskilt regelbundet, men jag fattar vad du menar. Kanske är det enda svaret jag kan ge, för jag har ingen plan för den.