Monday, March 12, 2007

Carreca - knegaren

Arbetarbröder förenen eder! Jag har jobbat på mitt arbetaralibi den sista tiden.

En helg präglad av vänstervärderingar har passerat. Tomas Andersson Wij i mitten av veckan var starten, Pet Sounds Bar, Sofo-sossar och Timbuktus världssamvete på lördagen och söndagen toppades med Bajen som lirade bandy på Zinkensdamm. Som bekant är jag mycket ambivalent när det gäller allt, och kanske i synnerhet politisk övertygelse. Jag är gärna sosse bland moderater och vice versa. Har kanske något med min ovilja att välja sida att göra. Inget är komplett, alla har goda idéer. Men ok, det finns inga bra högerorienterade musiker eller konstnärer.

Svängde den där Timbuktu något? Öh...helt jävulskt, men mest imponerad var jag ändå av Mapei. Vilken kvinna! Bandy var kul.

Hörde för övrigt att TAW öppnade Melodifelstavningen med Evighet-covern, och jag kollade in antalet knuff.se-noteringar, som hade ökat typ 700% sedan jag kollade i fredags. Det kan kanske vara bra för skivförsäljningen om hårfrisörskorna från Bredäng hittat nåt annat än lärarinnan från Göteborg att lyssna på. Vägen till folkligt genombrott går genom melodifestivalen?

2 comments:

Doris och Rita said...

youtube är din vän.
http://www.youtube.com/watch?v=1lmtn76n5sI

Carreca said...

Ja, Youtube är som bekant min vän. Men det var lite konstigt, var det liksom playback i TV-sändningen för att få bort allt publiktjut? F ö tycker jag att covern är sådär. Inte det bästa som gjorts.