Wednesday, March 08, 2006

Goin´ down South

Trots att jag här om dagen sågade förekomsten av så kallade popkollektiv, så blir jag helt varm inombords när jag ser den här snygga pressbilden som tagits inför Springsteens nya skivsläpp. Det är något med Springsteens framtoning och bandmedlemmarna samlade runt omkring som får mig att känna att det finns hopp för mänskligheten ändå. Jag vet inte vad det är, men den här bilden är fantastisk.

Banjo. Dragspel. Ståbas. Akustiska gitarrer och blås. Förhandsrapporter talar om "equal parts street corner, parlor, church, and gutter." Känslan av att ha ett 2000-talets The Band jammande på den vitmålade pation i den heta Mississippinatten låter som den perfekta skivan även för varma svenska sommarkvällar 2006. Åtminstone för mig - 26 år gammal halvgubbig Americanajunkie. Mint Juleps och Michelob. Hästjazz från New Orleans och hetta genom öppna verandadörrar. Jag måste lära mig att laga jambalaya.

No comments: