Thursday, April 06, 2006

Hästjazz!

Jag fick till slut tag i biljetter till Springsteen i maj. Det var lite uppstressat där ett tag, efter att jag suttit i möte när försäljningen startade, och sen när jag loggade in vid 9:30 var allt tvärslut enligt Ticnet. Enligt uppgifter på nätet fanns det dock olika kvoter för olika försäljningskanaler, och jag fick tag i läktarbiljetter till slut.

Så nu blir det hästjazz, bluegrass, Michelob och tvättbräda söndag 21 maj. Maj ser ut att bli en månad att se fram emot. För även om musikstilen på kommande skiva kanske inte är mitt prior choice, så vet man att Springsteen live är en showman i en helt egen klass. Aftonbladets förhandsrapport och videoklipp från nätet bådar i alla fall gott för en rejäl fest live. Eftersom Stockholmsspelningen är den sista på Europasvängen, kommer eventuella trötta progglåtar att ha fått lämna plats för träskstorbandsversioner av Springsteens klassiker.

Dagens låt är därför Bobby Jean.

No comments: