Wednesday, April 19, 2006

Onsdag fm

Vem har sagt att det är degigt att sitta på ett kontor hela dagarna? För att sammanfatta den här dagen i några korta punkter har jag bland annat:

- Undertecknat ett brev på slovenska, av vilket jag förstås inte förstod ett ord (?)

- Lyssnat på en halv, osläppt proggcoverskiva med Springsteen. Komplett med zigenarorkester-feeling, bastuba och tvättbräda. Gav ett tveksamt leende på läpparna.

- Läst den här Witt-Brattströmska debattartikeln, vilken jag tyckte var en höjdare.

- Köpt ~ € 6 000 000 och skickat till Schweiz (ja, i tjänsten då.)

- Kollat på en halvtimmes PP som inkluderade både "We are the world"och Barry McGuires"Eve of destruction", Zlatanbilder och hajktrick i en stor filmsal.

- Ätit överbliven Ragusa-bar som en kollega gav mig.

- Diskuterat japanska påsar med en värmlänning.

- Fått inbjudan till en konferens i juni.

- Kollat upp vad det kostar att hyra en bil på den gamla militärflygplatsen utanför Frankfurt.

Och jag har inte ens ätit lunch än.

No comments: