Sunday, April 23, 2006

Ogillar läget

Alltså, på allvar. Topplistan i P3 är ingen walk in the park just nu, då alla schlagerlåtar tagit plats. Det finns typ en låt som slagit sig in på top 20 utan att ha varit med melodifestivalen. Och det är Tompa Ledin med eposet "Gilla läget". Lyssnade på den förra söndagen, och minnena av alla soplåtar återkommer nu när radion står på.

Gilla-la-la-la läget alltså.

Fick jag göra ett grillspett av låtar så skulle det bestå av Gilla-la-la-la läget, Sandra Dahlbergs "Jag tar vad jag vill ha", Linda Bengtzing och Pling Forsman och sen skulle jag rotisseriegrilla det tills de förkolnades och försvann upp i rök. Poff borta.

Jag tar det jag vill ha, jag tar det natt och da’
Nu står du på tur
Jag tar dig när jag vill och sedan en gång till
Här kommer jag
Ja’ tar det jag vill ha, jag tar det natt och da’
Ge mig allt
Jag tar dig här och nu, du ska få se det du
Jag gör som jag vill

Igår åt vi värsta grymma middagen på Centro, imorse cyklade jag min cykel genom stan från gamla boendet till nya boendet, soldränkt och vårdammigt och vackert. Nu ska vi väl gå över Västerbron eller motsvarande och kolla på hur snygg den här staden faktiskt är. Man måste gilla-la-la-la läget. Förutom att det är så svårt att få tag i en sittplats i solen för att fika eller äta lunch. Stockholmare som är svältfödda på sol finns det gott om.

(Oj, såg nu att min blogg börjar bli en skuggblogg till Virtanens blogg. Skäms på mig, copycat)

3 comments:

Chris said...

västerbron i mitt hjärta, den också. det är nog stockholms vackraste. de där valven. asså kärlek.

Formerly known as hooct said...

jag är halvhemligt småförtjust i virtanen, och av någon anledning har jag alltid förknippat er lite. har tom tänkt tanken carreca=fredrik någon gång.

Carreca said...

hooct: Ja, det kanske är så. Jag tror att det beror på att jag bara kopierar alla andra som jag tycker är bra, när jag skriver. Eller så är det jag som är Virtanen in disguise.