Monday, April 17, 2006

Välbefinnande

Jag tror jag skulle kunna trivas ganska länge med att ligga i soffan innanför nytvättade fönster (visserligen regnstänkta) med solen kvällsspelande över smutsvita dockhusfasaden på andra sidan med några få tjocka bitar av den godaste choklad jag någonsin ätit (Åre chokladfabriks mörka med hela hasselnötter) och till det ett glas portugisiskt eldigt rött med tydlig russineftersmak och med hjälp av min laptop leta efter passande lägenheter i exempelvis Cannes/Juan les Pins/Antibes with magnificent full ocean view at the old harbour for hire v. 29.

Någon pratade om så kallad "svenskvecka" på Rivieran v. 29. Ett fantastiskt fånigt påfund förstås, och det gör mig lite orolig att semestern skulle förstöras av svenska brats flockmentalitet, men den veckan får det bli.

No comments: