Sunday, February 05, 2006

New found lover

Jag har tänkt en del på det här med att ha ett kraschat förhållande med en känd människa. Om man blivit fuldumpad av Ulrika Nilsson eller Lars Adaktusson måste det svida att kolla nyheterna på TV varje dag, och påminnas om vad som varit. Detta resonemang bygger på att en bekant till mig en gång hade en kollega som var tillsammans med en person som sågs i rutan varenda kväll, och det tog senare slut med ett brak.

I fredags bläddrade jag lite i PJs Elle, och fastnade i att läsa intervjun med Tuva Novotny. Tuva är cool, snygg, sval, förlovad med någon tuff äventyrsresande världsomseglande snubbe, hänger i Köpenhamn i deras gemensamma tuffa lägenhet, Sveriges mest lovande unga skådespelerska, tar ett sabbatsår när hon känner att hon vill det, kan välja vilka roller hon vill ta, drar till Hollywood och åker runt i hyrbil med nervevade rutor och röker och lyssnar på Nina Simone och Dylan, kan peka ut Tarantinos hus på rak arm, åker till Bali för att surfa när hon har lust med det osv....

I intervjun blir man påmind om att hon ch Johan Widerberg var ett par för några år sedan. Och det är då man påminns om att olika falla ödets lotter. Sist jag såg Widerberg var när han plockade flaskor, torkade bardiskar och tappade upp stor stark till handelsresande på First Hotel Amaranten. Jag har hört något om att han ska ha haft någon statistroll i någon internationell film, men det är bevisligen inte så att han kan leva det liv som hans före detta flickvän kan. Nu har jag ju ingen aning om hur deras förhållande tog slut, men det måste kännas surt att gå hemma i Stockholm och harva, när man läser sådana intervjuer. Om man nu gör det. Det är i alla fall tydligt vem som var stjärnan i det förhållandet, och jag tror knappast vi kommer att få se Tuva Novotny servera shotsbrickor på Scandic Hotel Malmen, vad som än händer.

No comments: