Friday, February 24, 2006

Thinking about you

Been thinking about you
Your records are here
Your eyes are on my wall
Your teeth are over there

But I'm still no one
And you're my star
What do you care?

Radiohead-revival senaste veckan och jag bläddrade fram My iron lung-epn på Virgin Megastore på Times Square i oktober -97. Den gick inte att köpa hemma. I augusti sa han "Det finns sånt som man måste se innan man blir vuxen. New York är en sån sak - vi åker dit, du och jag. Det är en present, jag vill dit - jag vill visa dig allt det där".

Han sa: "Ibland måste man bara åka hit, det känns". Det blåste kallt på det kilformade torget som är västvärldens epicentrum och röken från brunnslocken steg inte uppåt, stod i sneda pelare och upplöstes snabbt och jag köpte Ralph Lauren och teen angst för hela reskassan.

No comments: