Monday, February 13, 2006

Vinnarskalle

"Jag är inte särskilt besviken" (?!)

Driver du med mig? Vad krävs för att göra dig besviken då, om inte 25% bommade skott i OS gör det? Jag skiter väl i världens mest ointressanta sport skidskytte, men jag klarar bara inte av den här svenska "Kul att få va här"-mentaliteten. Om hon inte är besviken över att ha fem bomskott i sitt livs tävling så hade hon lika gärna kunnat dra en runda i elljusspåret hemma i Sveg. Jag har ingen aning om hon underpresterat, eller ens var ett reellt medaljhopp, det enda jag kräver är lite besvikelse när man klappar igenom i OS.

Hör jag Staffan Lindeborg utbrista: "Ja! Nu blir det sämst brons!" en gång till när en svensk tävlande har säkrat medalj, så stänger jag av TVn. Det är guld som gäller. Det är så irriterande med Korpen-mentaliteten som ibland genomsyrar vissa av de svenska OS-deltagarna. Ge mig några vinnarskallar.

1 comment:

Mo said...

Jag håller helt med. Det är typ samma som det där med att allsvenskan-spelare ska åka med till fotbolls-VM för att "se och lära" samtidigt som andra, som spelar i lag ute i Europa, inte får åka med alls.

Jag vill se dem va som Kallur i stället. Missar man finalplats/medalj så ska man fan grina och sura - annars har man inget i tävlingar att göra!