Thursday, November 23, 2006

En dålig människa

Det känns som att jag inte gör annat än att sitta i möten hela dagarna. Möten är så överskattade. Imorgon lär jag få veta lite mer om framtiden, men det lär inte bli klart förrän i slutet av nästa vecka, vad jag verkligen bestämmer mig för. Idag satt jag i 4 entimmesmöten, och är helt slut i huvudet.

Jag är en dålig människa. Ety, jag skrattade högt i natt när jag fick ett sms från en kompis som är i NYC som sa: "bra start! Väskorna hamnade i Östersund, vi är på Manhattan, kanske kommer de imorgon..." Obeskrivligt komiskt. Kul också att de förmodligen inte tänkt på att det är Thanksgiving nu, dvs allt är väl bommat kan tänka?

Imorse vaknade jag av att Moneybrother sjöng den här låten och Marianne Rundström verkade enligt PJ lite tänd på Anders Wendin i den efterföljande intervjun. Jag älskar låten. Låter väldigt Springsteen -75 och jag gillar hans lite slöa mörka röst. Vi slog till på biljetter till hans traditionsenliga julshow på Debaser, som vi inte lyckats komma iväg på tidigare år. Det ska bli kul. Namnet Pengabrorsan är dock sopigt och öken, sånt där som man hört fyndiga nördar replikera med, om man nämnt Moneybrother. Jag hyser lite agg för de som byter språk för saker. Typ Fredhäll blir Peacehill osv. Så fånigt.

Wish me luck for tomorrow. Jag tar eftermiddagen fri imorgon och kanske försöker blåsa lite av lönen, trots mitt ointresse för shopping. Urban Outfitters lär ha öppnat, men man vet ju att man blir besviken i en jämförelse med amerikanska varianten. Det ska om inte annat bli fantastiskt skönt att vara ledig på en vardag. Sen är det helg igen. Det är helt sjukt. Och sen är det jul och sen sommar och sen är man 37 år och nån stans längs vägen blev man den man blev.

Alltså, väskorna i Östersund. Det är SÅ roligt. Jag är en dålig människa.

1 comment:

egoistiska egon said...

Hörde du när de pratade om videon? Taxichaufförens kommentar var fin.