Saturday, November 04, 2006

Jagshemasch!

Dagens skiva är Lundells "På andra sidan drömmarna" disc 2. Ypperlig en dag som denna då vidrigt snöfall droppar över Norrmalmstorg. Jag klarar inte av högstadievibbarna som jag får av alla rutiga skjortor i affärerna. Provade några idag, och flyttades snabbt tillbaka till tiden då Nirvanas Unplugged var världens bästa skiva osv. Did not wanna go there yet.

Ikväll ska jag äntligen se Borat-filmen med några glada vänner. Den verkar helt fantastisk, och jag har längtat länge efter den här dagen, så mycket som jag skrivit om Borat. Det ska bli kul.

Därefter sen middag på ett bättre etablissemang, där det lär bli en så kallad "direktörsfylla". Dvs man sitter till bords på en klassisk restaurang, äter och dricker gott, plockar in en massa olika sorters drickbart under en lång sittning, märker först när man ställer sig upp att man är påverkad, då man går rakt ut till en taxi som tar en hem. Viktigt är alltså att bara umgås med sitt sällskap, inget mingel. Den här kvällen kan bli hur bra som helst.

We´ll have fun fun fun ´til the daddy takes the T-bird away.

No comments: