Thursday, November 23, 2006

Sluta dalta

På tal om denna postning, har jag hört rykten om att Birgitta Ohlsson (Fp) idag ska ha hävdat att orsaken till att fler pojkar/män lyckas sämre i skolan och inte går vidare till högre utbildning, är att det daltas för mycket med pojkarna.

Ja men då så, I rest my case. Är det någon som kan bekräfta eller dementera det uttalandet?

(min åsikt i frågan om betygssystem är att man ska anpassa sig till rådande system och inte skylla sina dåliga resultat på systemfel. Att man, om man anpassar sig men ser fel i systemet, har en möjlighet att påpeka dessa fel. Jag har aldrig haft några problem med betygen, trots att jag tycker att systemet är felaktigt i vissa delar.)

1 comment:

Anonymous said...

Hon och Karin Rebas diskuterade idag på morgonen i TV4. Jag såg bara lite i början och då sade Ohlsson något om curlingföräldrar och att det daltas med pojkarna.